Nijmegen & Meditatie, Cursus Leren Mediteren
Ontspannen Zijn
Meditatie tips Nijmegen
Meditatie beoefening:
- Zorg voor 4 vaste momenten in de week dat je gaat mediteren. Het sleutelwoord is regelmaat.
- Naast de 4 vaste tijdstippen zorg je voor een vaste plek
- Hiervoor heb je nodig: matje, kussentje en een timer
- De lengte: in het begin, of 5 minuten of 10 minuten.
- Het is jouw momentje voor jezelf. Zorg ervoor dat je niet gestoord wordt en maak dit ook vriendelijk duidelijk aan anderen die met je samenleven.

De meditatie houding:
Houding: rechtop zittend, benen gekruist of gehurkt met een kussen tussen je benen (geen ingewikkelde houding proberen), hoofd niet laten zakken. Handen naar believen. Ontspannen maar alerte houding.

De meditatie:
Voorlopig houden we ons bezig met de ademhaling.
Kijk of je bewust kunt ademen. Je controleert de ademhaling niet, je bent je alleen ontzettend bewust van de sensaties in het gebied bij je neus. Kijk of je daar met je aandacht bij kunt blijven.
Iedere bewuste in en uit ademhaling samen, tel je.
In, uit,...een,....in uit,...twee,....in uit....drie enz. tot 9
Als je niet bewust meer op je ademhaling let begin je weer bij een.

Nog een meditatie tip:
Vanuit de drukte ineens op het meditatie matje gaan zitten kan een te grote drempel zijn. Mijn advies is dan ook om voordat je start met de meditatie, eerst te beginnen met een eigen ritueeltje (yoga/stretch oefening, meditatie plek schoonmaken, kaarsje aansteken enz.)

In de cursus meditatie Nijmegen krijg je uitgebreid de begeleiding hierin.
Basis meditatie tips Nijmegen.
Meditatie & Mindfulness Cursus Nijmegen
Adres meditatie ruimte
Voorwaarden
Muziek
Cursus leider
Coaching
Ervaringen cursisten
Meditatie Nijmegen
Aanmelden
Meditatie/mindfulness
Kosten/Lestijden
Was dit waardevol? Klik op 'vind ik leuk'!